Eerste Communie

Eerste Communie is meedoen aan de tafel van de Heer.  Na de doop is dit voor kinderen de volgende stap binnen onze kerk. Belangrijk omdat het voor de eerste keer is. Wanneer het de eerste keer is bepalen de ouders van de Communicant. In onze traditie nodigen wij kinderen van 7 of 8 jaar uit om mee te doen in de voorbereiding.  De werkgroep EC werkt zeer direct samen met de Werkgroep Groot en Klein. Gezamenlijk hebben zij een jaarprogramma gemaakt dit loopt van eind september tot de grote vakantie.    De kinderen zijn samen met hun ouders uitgenodigd om elke 2de en 4de zondag samen te vieren in één van onze parochiekerkruimtes..Voor de Eerste Communie is dit in het Ronde Tafel Huis op het Wagnerplein. Daar ontmoeten de kinderen de verhalen van onze kerk Verhalen van vroeger, verhalen van nu. Samen zingen, samen stil zijn. Samen hard lachen om wat er allemaal is. Samen luisteren naar die verhalen over onze God, over Kerst – over Pasen – over Pinksteren, over het leven.  Zo dat je na 10 maanden kunt zeggen: “Ja ik doe mee!”  Ingeschreven kinderen in onze administratie krijgen in augustus van het jaar automatisch een uitnodiging voor een inschrijfavond. Heeft uw kind een andere leeftijd of staat u nog niet ingeschreven stuur een mail met uw vraag naar: info@norbertijnenparochiehq.nl. Wij nemen dan met u contact op.